Storytelling
‘Corporate storytelling’ is hót op het moment. Maar als je even verder kijkt, is het vaak niet meer dan een verkooptrucje; een mooi plaatje om de klanten te verleiden, een lijn voor een reclameactie. Niks mis mee, maar als dat is wat je zoekt ben je bij mij niet aan het goede adres. Ik ben benieuwd naar dat àndere verhaal…
Want elk bedrijf heeft een verhaal. Over hoe het ooit begonnen is. Over wat jullie maken of doen. Over waar jullie voor staan. Dat kan letterlijk de geschiedenis zijn – denk bijvoorbeeld aan het verhaal achter Ikea, waarvan de oprichter ooit begon als verkoper van lucifers. Het kan ook een mooie metafoor zijn, een verhaal dat verbeeld en verwoord waar jullie voor staan. Het kan het verhaal van jullie klanten zijn, of van de werknemers. En het kan je eigen verhaal zijn – wie je bent, waar je vandaan komt, wat jou inspireert om te doen wat je doet.
Een verhaal kan inspireren en verbinden. Het kan de rode draad zijn in bedrijfspresentaties, of houvast bieden tijdens een veranderingsproces.
Ik ga graag samen met je op zoek naar het verhaal dat bij jou en bij je bedrijf past.